img

Detta erbjuder vi i vår gruppträning

Äkta träningsglädje och finfina resultat når du om du väljer att delta i vår gruppträning. Här finns en mängd pass att välja på med många olika inriktningar. Tuff träning eller mjuk träning - du väljer.

 

Se nedan för vårt aktuella schema:

 

 

 

AFRODANS

Dans när den är som bäst, här till afrikanska rytmer. Stora kraftfulla rörelser i enkla, jordnära kombinationer. Högt tempo, där kroppen förenas med trummornas rytmer. Ett svettigt, avslappnande pass med många leenden, kom och släpp loss!

AROMBASTU

Bastusittning där en värd fläktar dig med varmluft och fyller aggregatet med uppfriskande aromer!

BODYMIX 60+

Cirkelträning i vår box, speciellt lämpad för dig som är 60+. Roliga, varierande övningar som passar alla.

BODYTONING

Styrketräning i grupp för dig som vill forma (tona) kroppen. Vi använder oss av olika redskap som hantlar, skivstång och viktplattor. Vi tränar två muskelgrupper i taget i s.k. superset där vi gör 8 - 16 repetitioner beroende på muskelgrupp.

CIRKEL CHALLENGE – STYRKA RÖRLIGHET

Ett allsidigt pass i vår box där du blir rejält utmanad i styrka och flås! Funktionell träning på riktigt hög nivå där vi startar varje pass med att jobba med rörlighetet för att kunna utföra övningarna med full prestanda i kommande WOD/cirkel.

CIRKELGYM LUNCH

ett pass i vårt cirkelgym med instruktör som peppar och guidar dig till rätt teknik och stordåd! 12 stationer varav åtta styrka och fyra kondition. Vi arbetar 40 sekunder och vilar/byter station 20s. 

CORE

Core är en träningsform där vi fokuserar på mage och rygg. Målet är att öka din kroppskännedom och därigenom skapa bättre hållning och en stark inre kärna (core). Bålstabiliteten är grunden för en stark och skadefri kropp!

CORPUS CIRKEL

Lätta och svettiga övningar i cirkelform. Här kör du slut på hela kroppen och blir härligt trött!

CORPUS CIRKEL FAMILJ

Allsidig träning där du använder hela kroppen som den är tänkt! Krypa, hoppa, kasta osv. Vissa övningar med redskap. Detta pass ger både dig och ditt barn en rejäl genomkörare! Glöm inte vattenflaskorna :)

CORPUS CIRKEL FAMILJ – från 5 år 

Max 2 barn/vuxen deltagare

DANSMIX DAG 60+

Ett härligt timmeslångt danspass för den äldre kroppen! Vi testar olika dansstilar och har riktigt roligt i ett lagom tempo! Ett pass där både hjärnan och kroppen får jobba. Koordinationsträning är väldigt viktigt för att hålla sinnet vaket och i toppform!

FRUKOSTTRÄNING 60+

Gruppträning - Styrkepass för dig över 60 år. Passet är anpassat för den äldre kroppen och styrka, balans, avslappning och smidighet/stretch. Efter passet serveras frukost för endast 30kr.

LES MILLS BODYPUMP

I LES MILLS BODYPUMP tränar  vi styrka med skivstång, vikter och egen kropp som redskap. Klassen passar alla! Du får en utmanande och balanserad genomgång av alla muskelgrupper i hela kroppen och kommer att bli starkare och uthålligare. Många repetitioner ger fantastisk effekt! gruppdynamiken och den inspirerande musiken gör att du kommer att prestera mer än du trodde från början.

LES MILLS BODYSTEP

Fartfylld tuff träning där vi använder oss av en stepbräda. Med en pedagogiskt uppbyggd koreografi där alla kan hänga med och ta ut sig totalt! Effektiv styrke -och konditionsträning med mycket puls!

LES MILLS CXWORX

Effektivt pass, för att få en vältränad mag-och ryggmuskulatur. Du utvecklar din kroppskontroll och förbättrar din hållning. En stark grundläggnade bålstyrka minskar skaderisken i det vardagliga livet.

LES MILLS BODYBALANCE

En blandning av yoga, tai chi och pilates. Finn din inre och yttre styrka och harmoni med detta fysiska välgörande pass. Vi tränar styrka, core, rörlighet och balans med fokus på våran andning och till en skön och följsam musik.

LES MILLS SH'BAM

Ett härligt 45 min danspass med enkla steg där fokus ligger på att svettas och ha roligt tillsammans! Njut av att släppa loss till listettor och schyssta remixar av gamla favoritlåtar – energigivande och träningseffektivt. Come as you are – leave as a star!

LUNCHSPINNING

Effektiv och rolig konditionsträning på cykel, till musik! En träningsform med fokus på hjärta/lungor (kondition), ben, mage och rygg. Spinning är skonsamt för dina knän eftersom de inte utsätts för stötar. Du inspireras av musiken, instruktören och dina cykelkompisar men anpassar belastningen efter din egen förmåga. Du arbetar med kroppens största muskelgrupper (ben och rumpa) vilket gör att du förbrukar väldigt mycket energi och förbättrar din kondition snabbt! 30 min på lunchen och du har hunnit dagens cardio!

PULS-SPINNING

Effektiv och rolig konditionsträning på cykel, till musik! En träningsform med fokus på hjärta/lungor (kondition), ben, mage och rygg. Spinning är skonsamt för dina knän eftersom de inte utsätts för stötar. Du inspireras av musiken, instruktören och dina cykelkompisar men anpassar belastningen efter din egen förmåga. Du arbetar med kroppens största muskelgrupper (ben och rumpa) vilket gör att du förbrukar väldigt mycket energi och förbättrar din styrka och kondition.

SPINNING

Effektiv och rolig konditionsträning på cykel, till musik! En träningsform med fokus på hjärta/lungor (kondition), ben, mage och rygg. Spinning är skonsamt för dina knän eftersom de inte utsätts för stötar. Du inspireras av musiken, instruktören och dina cykelkompisar men anpassar belastningen efter din egen förmåga. Du arbetar med kroppens största muskelgrupper (ben och rumpa) vilket gör att du förbrukar väldigt mycket energi och förbättrar din kondition snabbt!

SPRINT

30 minuter högintensiv intervallträning (HIIT) på cykel. Vi jobbar snabbt upp puls och värme i muskler för att kunna köra max i alla intervaller. I detta passet 'floorcoachar' instruktören och du har verkligen möjlighet att få ut ALLT! Svettigt, roligt och underbart!

TABATA

Övningar som inkluderar många muskelgrupper på samma gång för att maximera vårt resultat. Intervallerna består av både styrke- och konditionsövningar. Totalt tränar vi varje övning i 4 minuter. 20 sek hård ansträngning följs av 10 sek vila

XFIT CIRKEL

X-FIT är ett styrke och konditionsprogram byggt på ständigt varierade funktionella rörelser utförda under hög intensitet. Dock för Alla! Utförs i boxen. Här i form av cirkelträning!

XFIT

X-FIT är ett styrke och konditionsprogram byggt på ständigt varierade funktionella rörelser utförda under hög intensitet. För ALLA! Utförs i Boxen!

TABATONING

Här mixar vi styrketräningsblock, där du kan köra tungt och i ett tempo för att bygga muskler, med rena Tabata-intervaller med egen kroppsvikt där du får upp flåset rejält. Mixen av ren styrka och cardioträning har en fantastisk effekt på kroppen. Du bygger muskler och tonar till kroppen på ett intensivt, roligt och alltid enkelt sätt!

HIIT 30

Högintensiva intervaller - styrka och flås med högt tempo. Där du kommer upp högt i puls för att vinna kondition snabbast möjligt samtidigt som du utmanar dig styrkemässigt! Superkul pass där vi varierar oss ca var 3e vecka med nya upplägg och tidsintervaller! Go go go!

BODYTONING 60+

Styrketräning i grupp för den lite äldre kroppen. kroppen. Vi använder oss av olika redskap som hantlar, skivstång och viktplattor. Vi tränar två muskelgrupper i taget i s.k. superset där vi gör 8 - 16 repetitioner beroende på muskelgrupp.

FAMILJETRÄNING

Passet för HELA familjen! Vi håller till i Boxen och tränar tillsammans med våra/vårt barn. Vi jobbar i cirkel och använder både kropp och redskap som rep, mattor, vikter, bollar, stege och mycket annat kul! Njut av din stund tillsammans med ditt barn, där DU får chansen att visa vägen till en sund livsstil. Barn gör ju som bekant som man gör och inte som man säger :) Efteråt kan ni passa på och fika i vår mysiga reception! Vi bjuder! Välkommen! (max 2 barn/vuxen)

Läs mer om våra bokningsregler genom att klicka här.
 

Gruppträning som passar dig

Boka ditt pass direkt här

Citat som motiverar

Om du fokuserar på resultat kommer du aldrig att förändras. Om du fokuserar på förändring kommer du att få resultat.

Jack Dixon

Aktivitet är en medicin för att skapa en förändring i en persons fysiska, känslomässiga och mentala tillstånd.

Carol Welch

Ingen kan gå tillbaka och börja om på nytt men alla kan börja idag och få ett nytt slut.

Maria Robinson

Framgång är summan av små ansträngningar, upprepade dag efter dag.

Robert J Collier

Det säkraste sättet att inte misslyckas är att bestämma sig för att lyckas.

Richard Brinsley Sheridan

Vad som finns bakom oss och vad som finns framför oss är obetydligt jämfört med vad som finns inom oss.

Emerson